Söndag 8/05 - 11

Allmänt | 2011-05-08 | 11:51:04 Kommentera här! » 1 st

Så som dagen såg ut igår så ska jag inte klaga när alla spel satt, skönt att få in lite kulor igen efter några dagars tveksamheter. Roligast tyckte jag det var att få in skrällmatchen Leeds även om jag bara hade mod och plånbok nog för att sätta 50kr på dom till 3.80... Tyckte det var intressant att matte forslund på svenska spel trodde tvärtom från mig att Leeds skulle förlora? aja
____________________________________________________________________________________________



Intressanta spel för dagen:


Stoke - Arsenal = 2 (1.77)
Stoke har cupfinal mot city i veckan och inte kan jag tänka mig att dom sätter in bästa startelvan mot Arsenal då i ligan? Dom vill nog spela av den här matchen och ta guld i cupen först o främst och inte riskera skador i en betydelselös match för dom. Dom saknar och tongivande spelare som Etherington, Fuller och Higginbotham OCH Arsenal saknar Fabregas och Nasri. Jag är medveten om att Arsenal inte har bästa form och att Stoke inte förlorat hemma på tio raka matcher, men tycker ändå oddset är spelbart.

Syrianska - Malmö = 2 (1.75)
Syrianska har börjat skitdåligt rent ut sagt. Dom har ju bara Ijeh på topp och viserligen är han bra men det behövs mer för dom har gjort lite mål. Syrianska vann superettan förra året och Malmö allsvenskan. Tycker det ska skilja en hel del mellan de här lagen i klass. Suleyman Sleyman och Robert Massi är fortsatt borta men Johan Arneng kör för fullt och bör klara 90 minuter i Syrianska.
Daniel Larsson blev skadad mot IFK Göteborg och finns inte med i truppen. Däremot är Yago Fernandez tillbaka efter sin avstängning och Guillermo Molins är också tillbaka efter skada. Johan Dahlin saknas fortfarande i målet dock för malmö. Två förluster i rad och nu är Malmö hungriga efter vinst. 1-3 till Malmö

Barcelona - Espanyol = 1 (1.20)
Derby i spanien och det brukar alltid va känslor och prestige inblandat oavsett om matchen betyder något. Barcelona vill nog ta sina poäng snabbt så dom kan avsluta ligan och ta guldet och kanske ge sina reserver lite speltid och dessutom inte riskera skador tills united i slutet på maj.
Skador Barca: Bojan Krkic (knä), Adriano (lår), Martin Montoya (nyckelben), Gabriel Milito (lår), Maxwell
Skador Espanyol: David García, Ivan De la Peña, Sergio García, Jesus Datolo, Aldo Duscher
Förvänta er bästa elvor från båda lagen för det är derby och det är bara o köra!

Lecce - Napoli = 2 (3.20)
Som jag har grubblat på den här matchen, läst och ringt och försökt få fram information hur Lecce kan va favoriter? Viserligen har dom mer att spela för och Napoli haft halvdålig form men tycker iaf oddsen kunde varit lika då eftersom det är ändå botten mot toppen. Napoli kan ju också snuva Inter på andra platsen som viserligen inte betyder något mer än bara äran men tror napoli fansen skulle uppskatta att slå jätten. Kan hända att jag missat nåt, något bråk i klubben eller skadade spelare men jag sätter endå en slant på den här matchen...

Brescia - Catania = Över 2 mål (1.90)
Mycket mål i båda lagens senaste matcher, pressat läge.

___________________________________________________________________________________________________

Slängde också in ett Europatips idag men blir ont om tid att honna få in det då jag har match idag mot Finspång. Kommentera gärna ifall det är något av intresse så kanske jag hinner skriva in raden åtminstonde.


STYRKA!


Kommentarer
- Skrivet av: Patrick

Skulle va kul med stryktips eller europa tips.

Forstätt skriva!

2011-05-08 @ 19:49:07

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!