Klassiska Peking mot Borås-laget

Allmänt | 2011-05-09 | 18:05:09 Kommentera här! » 0 st

Igår gick det inget vidare och klarar inte betyget godkänt... Men vart ju hög utdelning på Europatipset så matcherna gick ju inte riktigt som många nog tänkte igår. 2 spel gick ju in iaf...
______________________________________________________________________________________

                                                                

                                              Elfsborg - IFK Norrköping


Då var det dags för Norrköpings stolthet att spela ännu en match och möta enligt mig på pappret bästa laget i Allsvenskan. Senast åkte Ifk på stryk här hemma på Parken med 3-0 mot mjällby, vi satte in en målvakt som var lysande i fjol men kom in med dåligt självförtroende och gjorde kalkon... Westberg tog senare på sig ansvaret att det var en av hans sämre matcher så är positivt han insåg det iallafall och är sugen på revansh idag! Elfsborg saknar idag tongivande Anders Svensson (sjuk), men också Jon Jönsson, Johan Sjöberg, Jesper Christiansen. Dom har tagit två stabila segrar senast mot bra motstånd och jag tror Elfsborg är en av dom som kommer göra upp om guldet. Norrköping saknar idag Imad Khalili, Abbas Hassan, Russell Mwafulirwa, Joonas Tamm, varav två spelare är sådana som går in i startelvan vanligtvis.

Magnus Haglund, tränare Elfsborg, inför matchen:
– Jag trodde att Norrköping skulle börja bra. De har ett bra lag, så jag är inte överraskad över att de tagit så många poäng, säger han till klubbens hemsida.
– Vi har koll på dem, men vi har absolut mest fokus på vårt eget spel. Så var det mot Malmö, så var det mot GAIS och så är det mot Norrköping

Janne Andersson, tränare IFK Norrköping, inför matchen:
– Vi är också revanschsugna efter Mjällby-matchen. Vi försöker vara optimister när vi går in på måndag. Det är viktigt att ha ett bra försvarsspel, vilket det i och för sig alltid är. Men vi har goda möjligheter, säger Janne till klubbens hemsida.

 Jag är inte alls hundra på att Elfsborg vinner ikväll, Ifk har börjat bra och humöret är på topp så jag tror inte dom är bortblåsta redan innan match utan kan nog ställa till problem. Men varken något odds på 1 X 2 lockar mig utan jag spelar på Över 2 mål ikväll som känns betyligt mer spelvärt. Hoppas ju såklart att alla dom målen görs av mitt kära Norrköping.

___________________________________________________________________________________________________



STYRKA!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!