Värmebölja i Norrköping

Allmänt | 2011-06-07 | 16:33:39 Kommentera här! » 0 st

Har varit fruktansvärt varmt här i Norrköping och snittat 33 grader under dagen i snart en vecka. Men synd och klaga... Dags för Kval för Sverige igen mot Finland där vi kan meddela att Zlatan är med!
_______________________________________________________________________________________________


                                                            SVERIGE - FINLAND

 
Sveriges
, Zlatan Ibrahimovic har kunnat träna för fullt de senaste dagarna och har lämnat klartecken för spel.
Därmed talade det mesta för att den svenske lagkaptenen startar längst fram i anfallet men så icke! Han raporteras börja på bänken då han inte är spelduglig för 90 minuter.
Intressant att se vem han kommer in och ersätter, Elmander eller Toivonen?
Jag tycker iallafall Toivonen ska va på plan.
I övrigt förväntas Erik Hamrén inte göra några förändringar i laget.

Finland, med allsvenska bekantingar som Sjölund, Hämäläinen och Toivio i truppen,
har knappast övertygat så här långt i kvalet och lyckades knappt besegra slagpåsen San Marino senast efter att veteranen Mikael Forsell avgjort med matchens enda mål.
Finland har bara skrapat ihop sex poäng så här långt och ska normalt sett väga alldeles för lätt mot Sverige.


- Senast spelade Sverige outstandning och saknaden av Zlatan var omärkbar. Om rapporten stämmer att Zlatan börjar på bänk så innebär det att det i största sannolikhet kommer samma startelva ställa upp som senast. Möjligtvis att det kan bli ändring mellan Bajrami och Hysén. Jag tror verkligen Sverige vinner men kommer inte spela det klena oddset, jag håller mig till live-spel ikväll och hoppas jag hittar nåt tillfredställande.

_________________________________________________________________________________________




STYRKA 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!