Tipslördag

Allmänt | 2011-08-06 | 18:30:38 Kommentera här! » 0 st

Spelen senast gick kanon och blev grymt imponerad av Dortmund som fullständigt körde över Hamburg som inte hade en målchans i första halvlek. Hamburg såg riktigt bleka ut och kommer nog va ett lag jag kommer spela emot när högt odds på motståndare ges...
____________________________________________________________________________________________________



SILLY SEASON!




            *Arsenal är väldigt suget på att värva Valencias 23-årige ytter Juan Mata.
Men den spanska klubben nobbade nyligen ett bud från Londonklubben. Det avslöjar Matas pappa, Juan Manuel Mata Rodriguez.
 - Valencia nobbade helt enkelt deras bud. Efter en stunds tvekande svarade de nej till Gunners erbjudande, säger Mata Rodriguez till calciomercato.com.
 - Så min son är fortfarande en Valenciaspelare. Men jag tror inte att det var deras sista bud. 


          

           *Roberto Mancini bekräftar nu att Emmanuel Adebayor inte kommer att spela för Manchester City i år.
 – Han vill gå till Real Madrid och om de vill ha honom kan de få honom. Vi har fyra toppanfallare och det är väldigt svårt. Vi kan inte klara av sex stycken. Jag hoppas att han gå kan gå och det är viktigt att hitta en bra lösning, säger Mancini.
Även Craig Bellamy kommer att säljas enligt Mancini.

 

 

             *David Trezeguet är inte längre den David Trezeguet som öste in mål i Juventus för ett antal år sedan.
Fransosen är kontraktslös sedan hans spanska klubb Hercules åkte ur La Liga i våras.
Men nu kan 33-åringen ha hittat en ny arbetsgivare. Enligt vanligtvis välunderrättade L'Equipe är tyska Wolfsburg intresserat av Trezeguet.

 


                *Chelsea är nära att göra klart med en av Europas största talanger. Anderlechts Romelu Lukaku ska enligt belgiska Het Laatse Nieuws vara överens om ett femårskontrakt med den engelska storklubben. Nu återstår för de två klubbarna att slutföra affären.
 – Jag väntar lugnt på telefonsamtalet som ska bekräfta att allt är klart mellan klubbarna, säger anfallaren till Le Soir

 

 
              *Förra säsongen flyttade Sergio Canales från Racing Santander till Real Madrid. Där blev det inte många framträdande och nu lånas han ut till Valencia. Han lånas ut två säsonger enligt spanska AS det ska även finnas en köpklausul på cirka 110 miljoner kronor.
Real ska dock ha möjligheten att förlänga Canales kontrakt och då ökar även hans prislapp.
 
                                                     ---------------------

Newcastle som gjorde sig av med nyckelspelaren Carrol förra året fortsätter göra sig av med profiler. Men åtminstode ett riktigt bra nyförvärv i Demba Ba som imoponera på mig förra säsongen i West Ham.

Newcastles affärer i sommar:

In:

Yohan Cabaye, mittfältare, Lille.

Demba Ba, anfallare, West Ham.

Sylvain Marveaux, mittfältare, Rennes.

Mehdi Abeid, mittfältare, Lens.

Ut:

Shefki Kuqi, anfallare.

Sol Campbell, försvarare.

Ben Tozer, försvarare, Northampton.

Kevin Nolan, mittfältare, West Ham.

Wayne Routledge, mittfältare, Swansea.

Joey Barton, mittfältare.

__________________________________________________________________________________________________


Jag vet många ligor drog igång idag men jag brukar va försiktig i början på den fronten och känner inte jag kommer spela några större summor på matcher i helgen så då väljer jag hellre att dela med mig med mina hetaste transfer-rykten.







STYRKA! 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!