Härliga IFK

Allmänt | 2011-08-19 | 16:20:36 Kommentera här! » 0 st

Börjat på nytt arbete i Linköping och pendlar dit varje morgon. Inte hunnit vänja mig utan varit lite seg när man väl kommit hem och inte orkat skriva nåt. Europa-kval har spelats och Helsingborg är bra med i kampen och lyckades spela 1-0 förlust borta mot Standard Ligue, har nu en hygglig chans hemma. Spanska super cup finalen var en höjdare då jag följde båda matcherna. Båda lagen hade hög press och Madrid hade mest chanser och de mesta av spelet men Barcelona är så effektiva och behöver bara en chans så sitter den. I min mening kunde det slutat hursom och jag längtar redan tills nästa möte...
_____________________________________________________________________________________________________


                                 
                                                            KALMAR FF - IFK NORRKÖPING



Kalmar FF har bara en poäng på de sex senaste matcherna.
Hemmalaget får klara sig utan Marcel Sacramento som fortfarande är skadad, i övrigt har man inga bekymmer.

Efter tre förluster på de fyra senaste matcherna och ett tabell-läge trea från slutet – en poäng upp till säker mark.
I kväll väntar ännu en superviktig match för mitt Norrköping och jag anser verkligen att Norrköping är bättre än tabellen visar. Norrköping har Rönneklev och Khalili skadade och definitivt borta.
Det är även Friberg da Cruz som är avstängd. Thorvaldsson, Whass och Wikström är alla osäkra enligt tränare Janne, MEN jag vågar garantera att Wikström är med och även Norrköpingssonen Whass ställer upp och krigar trots lite skavanker.

Jag tror inte på vinst ikväll men ett kryss SKA Ifk mäkta med.

_____________________________________________________________________________________________________


Vi syns imorn då tipset är och en kanon match på morgonen, Liverpool - Arsenal






STYRKA!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!