Fabregas-såpan äntligen över!

Allmänt | 2011-08-12 | 23:03:06 Kommentera här! » 0 st

Landskamperna för Sverige gick båda mycket bra. Holland som var favoriter i U-21 matchen mötte ett sverige som stod emot mycket bra och var minst lika med i matchen fram tills Hollands utvisning då vi tog greppet lite. Segern var då aldrig i fara... Sveriges Seniorer som mötte Ukraina hade det mycket tuffare. En ganska tråkig match som svängde mycket då lagen turades om att äga vissa perioder i matchen. Tillslut slog Anders Svensson en fantastisk fin boll bakom Ukrainas backlinje som Hysen petade förbi målvakten i 94 minuten.
______________________________________________________________________________________________________




SILLY SEASON:

           

            *Marouane Chamakh är säker på sin sak.
 Både Samir Nasri och Cesc Fabregas lämnar Arsenal.
 - Så blir det nog, säger marockanen till Sky Sports.
 
De bägge mittfältarna kopplas ju ideligen ihop med flyttrykten till Manchester respektive Barcelona, och lagkamraten Chamakh verkar inställd på att snart skiljas från duon.
 
- Jag tror att Cesc och Nasri förmodligen lämnar oss snart, säger han.
 
Chamakh hävdar att så snart managern Arsene Wenger hittat pålitliga ersättare lär han tillåta landslagsmännen att gå vidare. Lägg desutom till att mycket respekterade BBC skriver nu att Cesc Fabregas är klar för Barcelona.
 Enligt BBC, som hänvisar till en källa högt upp i Arsenals klubbledning, kommer de sista detaljerna att färdigställas innan helgen.

 

 

           *Det har varit mycket snack om att Michel Bastos ska vara på väg bort från Lyon. Men nu säger brassen att han stannar i Frankrike.
 ”Mina Lyon-vänner, jag vill berätta för er att jag har bestämt mig för att stanna i klubben. Det här är stället där jag vill vinna fler titlar”, skriver Bastos på Twitter.

 



           *Robbie Keane ser ut att lämna Tottenham.
 Anfallaren medger:
 - Jag tror att det pågår samtal med andra klubbar, säger han till Sky Sports.
 
Efter att ha varit utlånad till West Ham är irländaren tillbaka på White Hart Lane. Men särskilt mycket speltid kan han knappast hoppas på i den storsatsande klubben.
Nu tycks han lämna:
 
- Det är sannolikt att det blir så, men jag kan inte riktigt svara på vad som händer i dagsläget. Det pågår samtal med en del klubbar och om ett par veckor hoppas jag veta mer, säger Keane.

 



         *Manchester United och Ji-Sung Park fortsätter sitt samarbete några år till. Mittfältaren har förlängt med två år och kontraktet går därmed ut 2013.
Sydkoreanen har gjort 177 matcher och 24 mål under sin tid i United. Han har vunnit fyra titlar i Premier League, Champions League, VM för klubblag och tre titlar i Ligacupen.
 

 


          *Roma är ute efter Villarreals brasilianske anfallsstjärna Nilmar.
Och Nilmar själv medger att klubbarna för samtal om hans övergång.
 
- Jag vet att Roma och Villarreal förhandlar, säger han till lasignoraingiallorosso.it enligt Football Italia.
 
- Jag skulle vara väldigt glad att komma hit och spela i huvudstaden.
 
Enligt uppgift vill Villarreal ha 190 miljoner kronor för sin striker, medan Roma försöker komma undan med en mindre övergångssumma plus en spelare i utbyte.

 



          *Turerna kring Newcatles vänsterback José Enrique har varit många och långa. Nu ser dock affären ut att vara väldigt nära hamn. 5,5 miljoner pund uppges Newcastle få för spanjoren som enligt flera medier bara är en läkarundersökning från att ansluta till Liverpool.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

                                          FABREGAS-SÅPAN

 

Den förlorade sonen återvänder. De fyra stora spanska sporttidningarna (Mundo Deportivo, Sport, AS och Marca) presenterar på fredagen samstämmiga uppgifter om att Arsenal, Barcelona och Cesc Fabregas är överens.
 
- Välkommen hem... härligt att ha dig här, skriver Carles Puyol på Twitter, och backkollegan Gerard Piqué stämmer in i jubelkören:
 
- Vi har honom här!
 
Barcelonas målvakt Victor Valdes är också övertygad om att övergången är klar.
 
- Jag tror att affären är klar i praktiken - jag är säker på att han kommer komma hit och vara med oss, säger han på en presskonferens enligt AP.
 
Fabregas lämnade Barcelona för Arsenal i september 2003. En månad senare blev han Londonlagets yngsta startspelare någonsin, 16 år gammal. Spanjoren tros presenteras officiellt i Barcelona på lördagen.

Är det här slutet på såpan?
Jag tror Arsenal förlorar mycket genom att släppa honom men jag förstår Fabregas för så som Arsenal satsar så lär det inte bli några titlar...

___________________________________________________________________________________________________





STYRKA!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!